torsdag 11 oktober 2012

Leilas General Store



I måndags morse anlände vi till Stockholmsmässan i Älvsjö, 
till montern som vi ritat och fått byggd. 
 Genast satte vi igång att måla...




Leila tog tag i kökshörnet som skulle blir grönt...



Med inspiration av bland annat Mariefreds kyrka,
hade vi ritat in ett högt hus i mitten av montern.
 Det var färdigmålat tack och lov...



Här har dörrarna fått färg. 
Vi kopierade idén på vårt trädgårds skjul.
Efter ett stort detektivarbete hittade jag denna
söta Renualtsom passade som fisken i vattnet framför montern...




Här börjar köket ta form med hyllor och möbler
och fönstren som jag köpte här om veckan på Övergärva...



I tvättstugedelen tapetserade vi.
Jag fick psykbryt när jag skulle sätta
dessa 260cm höga tapet våder i mönsterpass
och inga marginaler för att göra fel, 
det var ett riktigt tufft jobb...



Det blev hur fint som helst när saker 
börjde komma på plats...



Här packas det upp produkter för fullt
hyllor och väggar fylls sakta på... 



Kassa disk med bra ytor byggde min
fantastiskt duktiga man Stene..




Emma som börjat jobba hos Leila
stylade en superfin Hallowween hörna...

Fortsättning följer. 
Nu är mässan öppen och jag har inte hunnit
ta en enda bild sedan allt blev helt klart. 
Hoppas på att göra det innan vi öppnar i morgon.

Hur som helst är jag super nöjd med vårt verk!
Vill du se mer kan du göra det på Leilas blogg.
Eller kom till mässan för tusan!!!

1 kommentar:

In my Garden sa...

Tack! Möblerna åker tillbaka till Leilas lager i väntan på nya event...

Populära inlägg